Amuna AB

 

Postorderföretaget Amuna AB grundades år 2004 med ett annat namn och fick 2008 namnet Amuna AB. Affärsidén är att till ett bra pris erbjuda våra kunder att bekvämt och enkelt få våra varor/produkter hemskickade enligt kundens egna önskemål. I första hand jobbar vi med kvalitet och vår produktavdelning jobbar kontinuerligt med att ta fram bättre produkter som blir skönare och bekvämare för dig som användare.


Vi designar själva våra produkter vilket gör att vi har kontroll över tillverkningen och vi är noga med att våra priser alltid är konkurrenskraftiga.

 

Integritetspolicy

Denna policy beskriver hur vi på Amuna AB samlar in, använder och skyddar dina personuppgifter.

Vilken information samlar ni in om mig?

Vi samlar bara in information som hjälper oss att tillhandahålla våra tjänster till dig. Det inkluderar namn, kontaktuppgifter

(adress, email och telefonnummer), personnummer samt order- och betalningshistorik.

Vår webbsida hanteras av Sitoo AB. Om du har besökt eller beställt varor via vår webbsida så har webbkakor (cookies) använts

för att komma ihåg dina val under ditt besök där. Mer information om vilken personinformation som Sitoo samlar in för att

kunna utföra sina tjänster återfinns här: https://www.sitoo.se/integritetspolicy

Hur kommer ni använda min information?

Vi behöver veta en del om dig för att kunna förse dig med varuutskick, hantera betalningsinformation och se statistik i linje med

denna övergripande policy. Vi kommer inte samla in mer information än vi behöver för att tillhandahålla våra tjänster till dig.

Hur länge kommer du ha min information?

Vi har redovisningskrav (bokföringslagen) som kräver att vi håller din information i 7 år efter senaste utskick eller betalning. När

denna tid är passerad så kommer vi att radera din information. Information som vi använder för utskick av nyhetsbrev eller

marknadsföring kommer behållas fram tills den tidpunkt du själv väljer att avsluta den.

Med vilka delar ni min information med?

Dina personuppgifter kan komma att hanteras av personal både i Sverige och Storbritannien. Vår webbsida hanteras av Sitoo AB.

Om du har besökt eller beställt varor via vår webbsida så har dina personuppgifter processats och lagrats av Sitoo AB. I händelse

av att du inte betalar din faktura kan eventuellt information komma att delas med ett inkassobolag. Ingen övrig tredje part har

tillgång till dina personuppgifter så länge inte lagen kräver att vi delar dem. Vi har rutiner på plats för att säkerställa att dina

personuppgifter hanteras tryggt och säkert i enlighet med gällande lagstiftning.

Var lagras information om mig?

Din information lagras lokalt hos oss och i datacenter inom den Europeiska Unionen. Av tekniska skäl så kan våra

underleverantörer behöva flytta information till andra länder utanför EU. Om detta sker så används lämpliga skyddsåtgärder och

standardiserade dataskyddsbestämmelser som godkänts av EU-kommissionen.

Vilka är mina rättigheter?

Rätt till information: Du kan begära att få en kopia på de personuppgifter vi har om dig.

Rätt till rättelse: Vi vill säkerställa att din information är uppdaterad och korrekt. Du kan begära att få din information

rättad om du anser att den är inkorrekt.

Rätt till radering: Du kan begära att vi ska radera dina personuppgifter. Vi får dock inte radera uppgifter som lagen

kräver att vi behåller.

Dataportabilitet: Du kan be oss att flytta dina personuppgifter från vår IT miljö till någon annan, antingen ett annat

företag eller till dig. Detta gäller inte uppgifter som lagen kräver att vi behåller

Ta tillbaka samtycke: Du kan ta tillbaka ditt samtycke till att dela din information eller att ta emot marknadsföring /

utskick när som helst. Kontakta oss via email eller telefon om du vill ändra något.

Klagomål: Du kan lämna ett klagomål till datainspektionen om du anser att vi behandlar dina personuppgifter i strid

med dataskyddsförordningen.

Hur kan jag använda mina rättigheter?

Om du vill använda någon av dina rättigheter så kontaktar du oss via e-post som finns längst ned i denna policy. Om du vill

lämna ett klagomål till datainspektionen så behöver du kontakta dem.

Uppdateringar till denna policy

Vi kan komma att uppdatera denna policy och kommer då publicera dem på vår webbsida (www.amuna.se). Denna policy

 

uppdaterades senast den 9 juni 2018.


Om du har några funderingar eller frågor kan du alltid kontakta oss via telefon, fax eller e-post.

Tel: 018 - 700 30 00
Email: kundsupport@amuna.se